Şair Yavrum Adsız Bir Çeşme Ol Sözüyle Ne Anlatmak İstemiştir?

 

 

Şair Yavrum Adsız Bir Çeşme Ol Sözüyle Ne Anlatmak İstemiştir?


Şair adsız bir çeşme ol diyerek şunları anlatmak istemiştir.  Çocuklara iyilik yapmasını ve yapılan iyiliğin birileri görsün diye yapılmaması gerektiğini anlatmak istemiştir. Yani iyilik gizlice ve sessizce yapılmalıdır, şova dökülmemelidir. Adsız Çeşme şiiri çocuklara öğüt vermek amacı ile yazılmış bir şiirdir. Çünkü çocuklara karşılıksız iyilik yapmanın insanı daha iyi insan, daha erdemli insan yaptığını söylemek istemiştir şair. Bunun için de her zaman iyilikten yana olmalıyız, iyiliği karşılık beklemeden yapmalıyız ve sağ elimizin verdiğini de sol el görmemeli yani iyilik gizlice ve asil bir şekilde yapılmalıdır.


ADSIZ ÇEŞME

Bir yaz günü iki kardeş
Yürüyüşe çıkmışlardı.
Fırın yakmış gökte güneş,
Ateş gibi sıcak vardı.

Yürüdüler, çok gezdiler.
Susuzluktan pek bezdiler.

Zehir oldu  bu hoş gezme.
Bereket ki bayılmadan
Buldular bir eski çeşme,
Su akıyor oluğundan.

Can attılar yana yana,
Su içtiler kana kan.

Bulmuşlardı yeniden can.
İkisi de soruyordu:
Bu çeşmeyi kimdir yapan?
Yürekleri minnet dolu.

Yazılıydı bir tek isim.
O da silik, kim bilir kim?

İyilik bir su, bırak aksın
Gönül denen bu çeşmeden.
Sen de böyle yapacaksın,
Hiç karşılık beklemeden.

Su yerine iyilikle dol,
Yavrum adsız bir çeşme ol.

HASAN ALİ YÜCEL

bb

Gün İçinde Yaptığınız Etkinlerden Bazılarını Yazınız.

 

Gün İçinde Yaptığınız Etkinlerden Bazılarını Yazınız.


Gün içinde sabah kalkıp  önce kahvaltımı yapıyorum, daha sonra odamı temizleyip ödevlerimi yaptıktan sonra sokağa çıkıyorum ve arkadaşlarımla güzel oyunlar oynuyoruz. Dışarıda voleybol, basketbol ve daha çok futbol oynuyoruz. Mahallemizde kız arkadaşlarımızla da ip atlıyoruz, saklambaç oynuyoruz ve hep birlikte eğlenceli vakitler geçiriyoruz.  Soka oyunlarından yorulduğum zaman eve geliyorum ve hemen duş alıyorum.


 Daha sonra yemeğimi yiyorum ve yemeğimi yiyip dinlendikten sonra kitap okuyorum ve gün içinde her gün bir saat kitap okumaya mutlaka vakit ayırıyorum. Daha sonra bilgisayarımı açıp ülkemizdeki son dakika haberlerine bakıyorum, bilgisayardan ödevlerimi araştırıyorum ve sevdiğim bir  oyunu yarım saat kadar oynuyorum. Sonra evimizin bahçesine çıkıp çimenleri suluyorum. Ağaçlarımızı suluyorum ve bahçede olan domates ve salatalıklardan toplayarak onları eve götürüyorum.  Bazı günler babamla balık tutmaya gidiyoruz. Daha sonra tekrar dışarı çıkıp arkadaşlarımla bir araya geliyoruz ve ortak bir oyun kuruyoruz.


 Oyunlarımız oynamaya devam ediyoruz ve böylece zaman etkili ve verimli bir şekilde geçmiş oluyor. Hem daha sosyalleşmiş oluyoruz, hem sorumluluklarımızı yerine getirmiş oluyoruz hem de çok mutlu oluyoruz.

bb

Yaşlılara Saygı İle İlgili Kompozisyon

 

Yaşlılara Saygı İle İlgili Kompozisyon


Yaşlı insanlar hem yaşlarından dolayı hem de deneyimlerinden dolayı gençlerden daha bilge ve daha büyük kimselerdir. Yaşlı insanlar  deneyimleri sayesinde biz gençlere yol gösteren büyük insanlar, fedakar insanlardır. Yaşlılara saygı gösterilmelidir çünkü çünkü gençler olarak onlardan çok şey öğrendik ve öğrenmeye de devam edeceğiz. Onlar toplumun  ana karakterleri, topluma yön veren, insanlara yol gösteren değerli kimselerdir. 


Onlar da bir zaman genç olmuştur ve zorlu yollardan geçmişlerdir. Yaşlandığı zaman eski hallerinden eser kalmaz. Çünkü gençken insan daha canlı, daha güçlüdür. Oysa yaşlılık geldiği zaman insanın eski halinden eser kalmaz. Eskisi gibi haraketli olamaz, işlerini düzgün yapamaz ve çoğu şeyi eskisi gibi yapamayacak hale gelir. Bunun için gençlere yaşlılara her konuda destek olmalı, onlara yardım etmeli ve onları asla bir başına bırakmamalıdır. Yaşlılarımıza günümüzde gösterilecek olan sevgi ve saygı toplumsal huzuru ve milli birliği arttıracaktır. Yaşlılar için en büyük armağan onlarla biraz zaman geçirmektir. Onlarla yürüyüş yapabilir, birlikte yemek yiyebilir ya da bir şeyler dinleyebilir, izleyebilirsiniz. Onlara kitap okuyabilir, sohbet edip yaşamınızdaki bir şeyleri paylaşabilirsiniz. Bazı konularda düşüncelerini ve önerilerini alabilirsiniz. İşte bunları yaptığımız zaman hem onlara saygı duymuş oluruz hem de onların da sosyal yaşamdan kopmamasını sağlayabiliriz.


 İslam inancında da yaşlılara kıymet verilmiştir ve bununla ilgili olarak da   Peygamber Efendimizin “ Bir genç, ihtiyar bir kimseye yaşından dolayı hürmet ederse, Allah da ona yaşlılığında kendisine hürmet edecek birisini hazırlar ” Hadis-i Şerif'i dinimizin yaşlılara verdiği önemi ve değeri  de göstermektedir. Bundan dolayı saygıyı elden bırakmayalım ve onların bizim sevgimize ve saygımıza ihtiyaçları olduğunu göz önünde bulundurarak daha duyarlı insanlara dönüşelim.

bb

Bilgisayar, Tablet Ya Da Telefonla En Çok Neler Yapıyorsunuz? Söyleyiniz.

 

Bilgisayar, Tablet Ya Da Telefonla En Çok  Neler Yapıyorsunuz? Söyleyiniz.


Bilim ve teknolojinin hızla ilerlemesi ile yeni teknolojik ürünler ortaya çıkmış ve bunlara da insanların ilgisi oldukça fazla olmuştur. Bilgisayar, tablet ya da telefonla en çok şunları yapıyorum: Genelde ödevlerim olduğu zaman kimi zaman ödevlerim ile ilgili sorumlulukları yerine getirmek için kütüphaneye gidiyorum ve kütüphaneden araştırma yapıyorum. Kütüphanenin de internetinden faydalanıyorum. 


Daha sonra evimizde olan tabletimden ödevlerimi araştırıyorum ve anlamadığım derslerin vidosunu tabletimden izleyerek konuları daha iyi anlayabiliyorum. Sevdiğim oyunları oynuyorum ama bu oyunların gün içinde belli bir süresi oluyor ve bu süreyi de ailem belirliyor. Bulmacalara bakıyorum, bilgi soruları ile ilgili yarışmaları takip ediyorum, futbol maçlarını takip ediyorum. Futbolcuları takip ediyorum. İnternetten izleyerek kağıtlardan origami yapmaya çalışıyorum. Müzik dinliyorum. 


Tablet üzerinden resim çiziyorum. Sevdiğim bir müzik aletinin nasıl öğrenildiği hakkında araştırmalar yapıyorum. Bilim insanlarının yaşamını merak ediyorum. Kişisel gelişimime fayda sağlayacak videolar izliyorum. Fıkralar öğreniyorum, ilgimi çeken oyunlara bakıyorum ve bu oyunların bizim yaşımıza uygun olup olmadığını ailem soruyorum ve ona göre izleyip izlememe ailemle birlikte karar veriyorum. Daha birçok şey öğreniyorum.

bb

Arkadaşlarınızla Sokak Oyunları Oynarken Neler Hissettiğinizi, Bu Oyunları Neden Sevdiğinizi Düşünüp Defterinize Küçük Notlar Alınız.

 

Arkadaşlarınızla Sokak Oyunları Oynarken Neler Hissettiğinizi, Bu Oyunları Neden Sevdiğinizi Düşünüp Defterinize Küçük Notlar Alınız.


Arkadaşlarımla sokak oyunları oynarken çok heyecanlı ve mutlu oluyorum. Kıpır kıpır oluyorum. İçim içime sığmıyor. Sevinçten kalbim yerinden fırlayacakmış gibi oluyor. Çünkü sokak oyunlarında yüz yüze, göz göze olma var. Canlılık var, hayat var sokak oyunlarında. Sanal bir ortamda değilim. Gerçek bir ortamdayım. Bu da beni daha çok heyecanlı ve daha mutlu ediyor. 


Bazen hırslı oluyorum, bazen oyunu kaybedeceğiz diye endişeli oluyorum. Birçok duyguyu aynı anda yaşayabiliyoruz. Bu da ayrı bir zevk katıyor oyunlara. Oynadığımız oyunlar beni arkadaşlarımla bir arada tutuyor. Birlik, beraberlik ve dayanışma olduğu için, empati kurabildiğimiz için, daha sosyal bir ortam olduğu için sokak oyunlarını çok seviyorum. Çünkü daha eğlenceli bir ortam ortaya çıkıyor. Oyunları yaparak yaşayarak oynuyoruz ve böylece de gerçek yaşama da ufaktan hazırlanmaya başlıyoruz. Yoğun duygular ortaya çıkıyor. Bu da bizi daha başarılı olmaya, daha çok oyunu kazandırmaya yöneltiyor. 


Acıma, paylaşma, merhamet etme, yeri geldiği zaman öfkelenme ama öfkene hakim olma olgunluğunu gösterebilme becerisine de sahip olma gibi çok şeyi öğreniyoruz bu oyunlar sayesinde. Birliktelik sağladığı için, iş birliği içinde olma gerektirdiği için, canlılık olduğu için, aşırı mutluluk olduğu için sokak oyunlarından büyük zevk alıyorum.

bb

İp Oyunlarından Hangilerini Biliyorsunuz? Siz Bunlardan Hangilerini Oynamayı Daha Çok Seviyorsunuz?

 

İp Oyunlarından Hangilerini Biliyorsunuz? Siz Bunlardan Hangilerini Oynamayı Daha Çok Seviyorsunuz?


İp oyunlarından bildiğim oyunlar şunlardır: Balonu vurma oyunu, iple süsleme oyunu, iple atlama oyunu, domuz çukuruna top sokmaca oyunu burada ip de kullanılır, çift ip atlama oyunu, çemberle ip atlama oyunu, sıçratan ip oyunu,  İstanbullular oyunu şeklinde oyunlar iple oynanan oyunlardır. En çok iple atlama oyunu seviyorum ve bu oyun bana daha eğlenceli geliyor.

 

 Balonu vurma oyunu:

Oyun süresi: 15 dk

Oyuncu sayısı: 3-4 kişilik  veya daha kalabalık bir grup

Materyal: İp, balonlar ve top

 

Balonu Vurma Oyunu Şu Şekilde Oynanır:

Balonu Vurma oyununa geçmeden önce oyun mekanı hazır hale getirilir.  Öncelikle elde bulunan bütün balonlar şişirilir. Ardından, hepsini bir ipin üzerine bağlanır. En son olarak da birbirine uygun mesafede olan iki ağacın arasına bunları asılır. Oyunu oynamaya başlamadan önce çocuklar  balonlardan uzak olan bir yerde sıraya geçer. Sonra öğretmenin komutuyla topla balonlara atış yapmaya başlarlar. Çocuklara 5 hak verilerek en çok balon vuran çocuk alkışlanır. Oyun grup şeklinde de oynanabilir.

Bildiğim iple atlama oyunundan biri de şudur:

 

İp Atlama Oyunu Şu Şekilde Oynanmaktadır:

Oyun Süresi: 10-15 dk.

Oyuncu Sayısı: En az Üç kişi

Materyal: İp

İki oyuncu yaklaşık beş altı metre uzunluğundaki ipi ucundan ip sallamaya başlar.  Önce bir sayı atlanır. Sonra iki, üç ve dördüncü sefer döne döne atlanmaya devam edilir. Beşincide eller beşik gibi sallanır. Altılarda ağız kapanır, yedilerde ağız açılır. Sekizlerde sek sek yapılır. Dokuzlarda eller yumruk yapılarak birbirine vurulur. Onlar da oturarak yapılır. Sonra on birlerde ip, ayak ucunun altına alınır. On ikide ip ayak ökçesinin altına alınır. Sonra ellerin parmakları makas şeklinde yapılır, ip parmakların arasına alınır. Bunu yaptıktan sonra son olarak “aslan, kaplan ağzını aç, geri yum” denir. İki el karasında sallanan ip alınmaya  çalışılır. İp alınamazsa veya ayağa takılırsa, oynayan kişi yanar sıra ipi  tutanlardan birisine sıra gelir. Aynı şekilde oyun devam edip gider.

bb

Oyun Oynamak İçin Hiç Malzemeniz Olmasaydı Neler Yapardınız?

 

Oyun Oynamak İçin Hiç Malzemeniz Olmasaydı Neler Yapardınız?

 

Oyun oynamak için hiç malzemem olmasaydı  dışarıda koşardım ve arkadaşlarımla koşu yarışması yapardık. Daha sonra saklambaç oynardım, yerden yüksek oynardım, sessiz sinema oynardım, arkadaşlarımla birbirimize bilmece sorardık.  Zeka soruları sorardık.  Asker olma oyunu oynardık. Oyuncak silahlar yerine elimizi silah yaparak oynardık. Emekleyerek arkadaşımla yarışmalar yapardık. Zıplaya zıplaya oyunlar oynardık. Egzersiz hareketleri yaparak en iyi egzersizi kim yaptı diye yarışma yapardık. Uzun eşek oynardık. 


Kulaktan kulağa oyunu oynardık. Aklımdaki neye benzer oyununu oynardık. Bom oyununu oynardık.  En güzel kuran okuma yarışması düzenlerdik, en güzel şiir okuyan yarışması yapardık ve bunları da oyun haline dönüştürebilirdik. Abece muhabbet oyunu oynardık. Sohbet ederek ritmik sayma oyunu oynardık. Ritmik saymayı en doğru yapana ödüllerin verilmesini isterdik. Daha daha oyunu oynardık. Çaktım oyunu oynardık. Hafıza oyunları oynardık. Çatlak patlak oyunu oynardık. 


Tekerleme canlandırma oyunu oynardık, kelime türetme oyunu oynardık. Şaşırana beş şaplak oyunu oynardık. Kim ki oyunu oynardık ve daha çok sayıda farklı oyunlar oynardık. Böylece hiç malzeme olmadan da oyunlar oynanabileceğinin farkında olurduk. Bu sayede daha üretici bir zekaya sahip olurduk ve eğlenceli zaman geçirirdik.

bb