Emek Olmadan Yemek Olmaz Atasözü İle İlgili Hikaye

 

Emek Olmadan Yemek Olmaz  Atasözü İle İlgili Hikaye

 

Emek olmadan yemek olmaz atasözünün anlamı şudur: Hayatı sürdürebilmek, gerekli harcamaları yapabilmek için mutlaka çalışıp kazanmak gerekir. Ayrıca emek etmediğimiz zaman bir şey elimize geçmez. Bu atasözü ile ilgili hikayem şu şekildedir:


Emek Yoksa Yemek De Yok

 Bahar mevsimi gelmişti. Havalar artık yavaş yavaş ısınmaya başlamış, toprak yağmura kavuşmuştu. Toprak ana hamileydi. Yeni çiçekler açacak, yeni meyveler yetişecek ve doğa harika görünümüne kavuşacaktı. Bahar mevsiminde komşu teyzelerimiz, amcalarımız bahar mevsiminin ortalarına doğru toprağın bakımını yapar ve toprağı ekmek için onu hazır hale getirirlerdi. Yine bir sabah komşumuz Ayşe Teyze ve Mehmet Amca erkenden uyanmış toprağına domates, biber, patlıcan, patates ve diğer sebzelerden ekmeye başlamışlardı. Onları izlerken çok mutlu olmuştum ve ben onlara yardım etmiştim. Bunu anneme ve babama da söyledim. Onlar da iyi ne güzel senin için farklılık olmuştur dediler.

 

 Bende onlara bizim evimizin de bahçesi kocaman, biz de bir şeyler ekelim de bizim de organik yiyeceklerimiz olsun dedim. Babam ben yoğunum kızım dedi, annem ise o kadar uğraşacağıma pazardan alırım ikişer kilo hepsinden yeter dedi. Çok üzüldüm ama onlara belli etmedim. Oysa insanın kendi eli ile yetiştireceği sebzenin tadı daha başka olurdu bence. Çünkü onda emek vardır, alın teri vardı. Böylece günler günleri kovaladı. Aylar geçti ve komşumuzun bahçesindeki sebzeler çiçek açmaya, daha sonra meyvesini vermeye başladı ve en sonunda da sebzeler çok güzel bir şekilde büyüdü ve yenmeye hazırdı artık. Ayşe Teyze’nin domatesleri o kadar lezzetliydi ki anlatamam. Annem ve babam da hayran kalmıştı.

 

Annem ve babam pazardan aldıkları ile onların sebzesinin çok farklı olduğunu söyledi ve Ayşe Teyze’den para karşılığı kışlık domates, patlıcan, biber almak istedi. Ayşe Teyze de tadımlık verebilirim ama satmıyorum. Çünkü kendi çocuklarıma kışlık hazırlık yapacağım dedi. Annem bozulmuştu ama belli etmedi. Eee emek olmadan yemek de olmuyordu. Kendi de yetiştirebilirdi ve şu anda kendinin de bu kadar güzel lezzetli sebzeleri olabilirdi ama iş işten geçmişti. Umarım bir dahaki seneye daha dikkat ederler. emek ederler ve işte o zaman da emeklerinin karşılığını güzel güzel yerler. Bu da onlara ders olsun. boşa dememiş atalarımız emek olmadan yemek de olmaz diye.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...