Türkiye’deki Eğitim Sistemine Eleştirel Açıdan Bir Kompozisyon Yazınız.

Türkiye’deki Eğitim Sistemine Eleştirel Açıdan Bir Kompozisyon Yazınız.

Eğitim dünyadaki hemen hemen tüm ülkelerin sorunudur . Çünkü hemen hemen tüm ülkeler eğitim ile ilgili sorunlarını tam anlamı ile çözmüş değildir . Ülkemizde de eğitim sorunları vardır . Çünkü eğitim sisteminde uzun süreli hedefler konmamakta , bu da eğitim sisteminde sürekli dengesizliklere yol açmaktadır . 


Eğitim sistemi hükumet politikaları ile değişmemeli , uzun süreli hedefler konulmalı ve devlet politikası haline getirilmelidir .  Ülkemize baktığımızda  her hükumet döneminde hatta her bakan değiştiğinde bile eğitim sisteminin dengesi ile oynanmakta ve bu da nitelikli eğitim sisteminin  oluşmamasına neden olmaktadır . Eğitim sistemi temeli iyi olan bir sistem üzerine oturtulmalı ve çocuklarımıza iyi bir eğitim verilmelidir . Sınavlar her yıl değişmemeli , sürekli sınav sistemleri ile ilgili düzenlemeler yapılmamalıdır . Gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri model alınmalıdır .  Ona göre kalıcı düzenlemeler yapılmalıdır . Okumuş, eğitimli nitelikli bireylerin  bir an önce işe başlaması sağlanmalıdır.  Atamalar yapılırken liyakate göre yapılmalı ve mülakat sistemine son verilmelidir .  


 Öğrencilerimizin nitelikli bir öğrenci olabilmeleri için, eleştirel düşünme becerisine sahip olabilmeleri için, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmaları için, empati kurma becerisine sahip olmaları için eğitimde  kalıcı faaliyetler yapılmalı ve ülkemizi muasır medeniyetler seviyesine çıkarmaya çalışmalıyız.


0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...