El Elden Üstündür Atasözü İle İlgili Kompozisyon

El Elden Üstündür Konulu Kompozisyon

El  elden üstündür sözü ile anlatılmak istenen  şudur : Her zaman daha başarılı ve daha bilgili insanların var olacağından bu nedenle her şeyi ben biliyorum , çok iyiyim,  çok başarılıyım denmemelidir . Tabi ki insan başarılı da olabilir ama o alanda başka uzman insanlar da vardır ve her şeyin daha iyisi vardır diyebiliriz .

Her insanın yeteneği ve zekası türü farklıdır . Kimisi sayısal zekada , kimisi görsel zekada , kimisi de sözel  zeka da daha üstündür .   Herkesin ilgisi de farklıdır . Örneğin; matematikte çok başarılı olan bir öğrenci ben herkesten daha çok matematik biliyorum derse  yanılgıya düşer . Matematikle uğraşan bilim adamları ve diğer uzmanlar ondan daha bilgili ve daha üstündür . Bundan dolayı o kişilerin bilgilerine saygı duyulup hiçbir zaman ben en iyisiyim denmemelidir . Ben en iyiyim diyen insan başkalarından yararlanma imkanını kaybeder .

Yani her şeyin daha iyisi ve daha başarılısı vardır .  Bundan dolayı böbürlenip ben mükemmelim denmemelidir . Her zaman da daha iyisi ve daha gelişmişi olacaktır . Çünkü hayat hızla devam ediyor ve insanlar da daha çok çalıştığı için daha bilgili ve daha uzman kişiler ortaya çıkıyor . Bundan ötürü ne kadar iyi bilirsek bilelim bizden daha iyisi olacaktır mutlaka . Bu yüzden öğrenmenin sınırı yoktur . Sürekli öğrenmek için gayret göstermeliyiz .

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...