Aşağıda,Okuduğunuz Şiirden Alınmış Bir Bölüm Ve Benzer Bir Konuyu Anlatan Bir Paragraf Verilmiştir. İki Metinden Hangisi Size Göre Daha Etkileyicidir? Neden?

 

Aşağıda, Okuduğunuz Şiirden Alınmış Bir Bölüm Ve Benzer Bir Konuyu Anlatan Bir Paragraf  Verilmiştir. İki Metinden Hangisi Size Göre Daha Etkileyicidir? Neden?


1) TÜRKİYE (…) Ekin biçtim tarlalarında demet demet, Kaval çaldım, koyun güttüm yaylalarında, Tuza bandım ekmeğimi, Kolumu yastık yaptım düzünde bayırında; Dizime, kuvvet, torbamda katık, Damarlarımda dolaşan memleketim. Adil Turan

 

2) Türkiye, her bir köşesinde büyüleyici manzaralar saklayan bir cennettir. Ege, Akdeniz ve Karadeniz'in engin sahilleri boyunca uzanan topraklarında mavi ve yeşilin dans ettiği sayısız güzellik mevcuttur. Ülkemiz, yalnızca doğal zenginlikleriyle değil, aynı zamanda misafirperverliği, sıcakkanlılığı ve güler yüzüyle tanınan insanıyla da yüreklerde taht kurar.


Yukarıda biri şiir diğer ise düz yazı şeklinde olan iki ayrı bölüm vardır. İki metinden birinci olan yani şiir şeklinde yazılan bölüm beni daha çok etkiledi. Çünkü şiir şeklinde yazılan olan yer bana duygusal olarak daha çok şey katıyor ve beni daha çok hayallere sürüklüyor, sanki o anı yaşıyormuş gibi bir duyguya kapılıyorum ve memleket sevgisi yüreğime daha çok işliyor. İkinci bölümde ise  düz yazı şeklinde, bilgilendirici bir metin vardır. Sadece bilgi öğreniyorum ama duygusal olarak bir heyecan duymuyorum ve herhangi bir hayal da kurmuyorum. Ya da o metinde geçen yerlerin hayalini kurmuyorum. Sıradan bir metin gibi geliyorum. Oysa şiir şeklinde olan bölüm daha etkileyici ve daha çok heyecanlandırıcıydı.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...