Dünyayı Bisikletle Dolaşan Çocuk Kitabında Geçen Anlamlı Özlü Sözler

 

Dünyayı Bisikletle Dolaşan Çocuk Kitabında Geçen Anlamlı Özlü Sözler

Dünyayı gezme olayı aslında bir iddia ile başlar.  Gece gündüz bir kâşif olup dünyayı dolaşma hayalleri kurmaktadır.  Sınıf arkadaşları ise Tom’un hayalleri ile dalga geçmektedir ve onun bu hayallerini gerçekleştirmeyeceğine inanmamaktadırlar. Tom ise kendisi ile alay eden sınıf arkadaşlarına yanıldıklarını kanıtlamak için bisikletine atlayıp yollara düşer. Onu İngiltere’den Afrika’ya kadar uzanan zorlu ama bir o kadar da eğlenceli bir yolculuk beklemektedir.
Dünyayı Bisikletle Dolaşan Çocuk, bir gün evinden çıkıp dört yıl boyunca bisikletiyle tüm dünyayı dolaşan ve bugün 21. yüzyılın en büyük maceraperesti olarak tanınan Alastair Humphreys’den geleceğin gezginlerine ilham verecek bir macera kitabı. Okunması gereken ve bir solukta bitecek olan harika bir kitaptır.

 

Dünyayı Bisikletle Dolaşan Çocuk Kitabında geçen özlü sözler şunlardır:

 

“Aramayı bilirseniz her gün yaşanacak bir macera vardı.”

“Dünyanın en iyi fotoğrafı bile, bir yeri kendi gözlerinizle görmek kadar heyecan verici olamaz.”

"Şimdiye kadar hiç kimse Tom'un bir şey başarabileceğini düşünmemişti. Utangaç ve sessiz bir çocuktu. Sınıfındaki en güçlü, en hızlı ya da en zeki çocuk değildi. O sadece normaldi."

 

"Bazen kendimi yalnız ve korkmuş hissedip eve dönmek isteyeceğim ama çoğunlukla muhteşem maceralar yaşıyor olacağım. Buna değecek."

“Yavaş ve emin adımlarla dünyayı dolaşıyorum. Sokağın sonuna kadar bile ulaşamayacağımı söyleyen insanların yanıldıklarını kanıtlıyorum.”

“Tom, okuldaki sırasında otururken hep pencereden dışarı bakıp macera hayallerine dalardı. Okulda olmak istemezdi. O kâşif olmak istiyordu!”

“Dünya, ona doğru dürüst baktığınız zaman, gerçekten çok ilginç bir yer!”

“Amazon'da sarmaşıklara sarılıp maymunlarla birlikte sallanmak istiyorum. Mısır çöllerinde deveye binmek istiyorum. Machu Picchu'da lamaları beslemek istiyorum. Annemle babam bana her zaman her şeyin mümkün olduğunu söyler ve ben de buna inanıyorum.”

"Hiç denememektense elinden gelenin en iyisini yapıp başarısız olmak daha iyiydi."

 

“Büyük başarılar büyük hayallerle başlar.”

"Tom, sınıf arkadaşlarını düşündü. İçlerinden hiçbiri Afrika'daki bu çocuklar kadar hızlı ya da uzun mesafe koşamazlardı. Bu çocukların çoğunun ayakkabısı bile yoktu."

“Annem ve babam bana her zaman her şeyin mümkün olduğunu söyler ve ben de buna inanıyorum.”

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...