Cumhuriyet'in 100. Yılı İle İlgili Hikaye Örneği

Cumhuriyet'in 100. Yılı İle İlgili Hikaye Örneği


Bugün cumhuriyetin ilanının üzerinden tam 100 yıl geçmiş. Bir başka doğmuştu bugün güneş, bir başka esmişti sabahın o ılık rüzgarı. Doğa bile anlamıştı bugün cumhuriyetin, o koca çınarın 100 yaşına girdiğini. Nasıl bir mutluydum, nasıl bir coşkuyla  doluydum size anlatmak tarifsiz olur. Bunu yaşamak, bunu hissetmek gerekir. 100 yaşına girdin bugün cumhuriyetimiz. Halk egemen oldu artık, halk seçti istediği yöneticileri ve nice emekler sonucunda gelindi bu yıllara. Üzerimi  giyinip meydana koştum. Herkesin elinde Türk bayrakları,  kimilerinin üzerinde Mustafa Kemal tişörtleri, kimilerinin üzerinde Mehmetçik kıyafetleri…

 

Çocuğundan gencine, yetişkininden yaşlısına, meydanlar hınca hınç dolmuştu. Bugün özel bir doğum günüydü belli ki. Koca çınarımız 100 yaşına girmiş de biz de onu kutlayacakmışız. Nasıl güzel bir onur  nasıl güzel bir gurur bu. Mustafa Kemal’i düşündüm yolda. Neler çekmişti ülkemizi bugünlere getirmek için, ne zorluklara göğüs germişti de şikayet etmemişti. Şikayet etmek yerine çözüm yolları aramıştı ve bulmuştu da sonunda. Vardım meydana. Herkesin gözünde mutluluk, yüzünde tebessüm. Kadınlar haykırıyor. Sen yaşa Mustafa Kemal, sen var ol Cumhuriyet diye. Hemen koştum ben de bağırdım ve kalabalığın o tatlı seslerine uydum ve var ol cumhuriyet dedim. Duygulandım, sevindim, ağladım ama en sonunda dik durdum ve bayrağımızı selamladım.


 Hep birlikte Ata’ya saygı duruşunda bulunuldu. Daha sonra milli marşımız okundu, şiirler okundu, türküler söylendi, gösteriler yapıldı. 100 yaşındasın koca çınar. 100 yıllık bir mazin var artık. Sen bize Mustafa Kemal Atatürk’ün armağanısın. Seni koruyacağız her daim dedim içimden. Meydanda komşumuz Hulusi Amca ve eşi Sahre Teyzeyi de gördüm. Ağlıyorlardı. Bu mutluluk ağlamasıydı. Hemen gittim sarıldım ve birlikte ağlayıp birlikte güldük. Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarını andık ve onlara dualar ettik. Daha sonra hep birlikte cumhuriyet ile ilgili şu şiir okundu:


Bayrağımız çekilmiştir göğe,
Bir daha inmeyecektir yere,
Biz verirsek el ele,
Muhtaç olmayız namerde.


Atatürk'ün armağanı bu vatan,
İzinden yürürüz hep Ata'm.
Düşmandı yurdumuzdan kaçan,
Cumhuriyetle şenlendi vatan.


Ata'mın aziz kılıcı,
Kesti bitirdi savaşı,
Getirdi büyük barışı,
Cumhuriyettir tek kurtarıcı.


Sonra dağıldı kalabalık ve gitti herkes evine, işine. Ben de yoruldum ve eve gidip tatlı bir uykuya daldım. Rüyamda Mehmetçiklerimizi gördüm. Onlara sarıldım ve onlar da beni öptüler. Cumhuriyete sahip çık çocuğum dediler. Uyandım ki gözümden bir damla yaş gelmişti. Sen daim ol Cumhuriyet sen var ol Türkiye Cumhuriyeti…

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...