Kan Bağışının Önemi İle İlgili Kompozisyon Yazınız.

 Kan Bağışının Önemi İle İlgili Kompozisyon Yazınız.


İnsan yaşamı çok değerlidir. Çünkü insan kendi başına kıymetli bir kelimedir. İnsana hayat vermek, bir insanın yaşama yeniden tutulmasını sağlamak, umutların yok olduğu anda umutlara kelepçe vurulmazmış dedirtecek kimseler lazım bize. Günlük hayatımızda sıkça duyarız. Şu kan grubuna,  kan ihtiyacı vardır. Kan vermek isteyen gönüllü kimseler hasta yatağında, kan bekleyen kişiye kan verebilir diye. Dikkate ettiyseniz buradaki gönüllü kavramı benim için çok değerlidir. Bir işi gönüllü yapmak, birine umut olmak ama bunu  sevgi ile yapmak.  Kan vererek   insanlığa dair çok büyük bir yatırım yapmış oluruz.


 Kan verme konusunda toplum bilinci olmalıdır. İnsanlar kendiliğinden kan vermeye razı olmalıdır. Altı üstü birazcık kan ne var onda dememeliyiz.   Ya da hasta olan kişiye, acil yardıma ihtiyacı olan kimseye herkes kan verir. Şimdi rahat yatağımdan kalkıp kan vermekle uğraşmamalıyım gibi yanlış bir düşünceye de asla kapılmamalıyız. Belki o anda gerekli kan bulunamaz ve ihtiyaç duyulan kan grubu sizinki ise…  İşte o zaman vicdan azabı çekmez misiniz? Geçenlerde Sivas’ta yaşlı bir amca yoğun bakıma kaldırılmıştı, eşime bir telefon geldi ve beyaz kana ihtiyaç duyulduğu söylendi. Benim kan grubum da o amca ile aynıydı. Hiç düşünmedim  bile . Hemen    Cumhuriyet Üniversitesi Fakültesi’ne gittim ve orada yapmam gereken görevimi, insan olarak yaptım hepsi bundan ibaretti.





 

 Kan verdikten sonra amcanın eşi olan o yaşlı teyzenin bana minnetle bakması, dualar etmesi, sarılmaya çalışması ne kadar mutlu etti beni bir bilseniz. Çocukları ayrı ayrı teşekkür etti. Ertesi gün duydum ki verdiğim kan sayesinde yoğun bakımda olan amca şükürler olsun ki yaşama bağlanmış ve sağlığına kavuşmuş. Çok sevindim  ve kan vermenin, bir aileye umut olmanın, bir eşe, çocuklara öncülük etmenin ne güzel bir duygu olduğunu bir kez daha anladım. Herkes zor durumda olanlara kan vermelidir. İnsan kan vererek kendi kanını da yenilemiş olur ve daha sağlıklı olur. Bunun için her altı ayda bir düzenli olarak Kızılay’ımıza kan bağışı yapalım ve  umutlara  filiz olalım.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...