Azerbaycan-Türkiye Şiirinin Sizde Uyandırdırdığı Duygulardan Hareketle Defterinize Bir Şiir Yazınız. Yazdığınız Şiire Uygun Bir Başlık Koyunuz.


Azerbaycan-Türkiye Şiirinin  Sizde Uyandırdırdığı Duygulardan Hareketle  Defterinize Bir Şiir Yazınız. Yazdığınız Şiire Uygun  Bir Başlık Koyunuz.

AZERBAYCAN-  TÜRKİYE
Bir ananın iki oğlu,
Bir amalın iki qolu.
O da ulu, bu da ulu
Azərbaycan - Türkiyə .

Dinimiz bir, dilimiz bir,
Ayımız bir, ilimiz bir,
Eşqimiz bir, yolumuz bir
Azərbaycan - Türkiyə .

Bir millə tik, iki dövlə t
Eyni arzu, eyni niyyə t.
Hə r ikisi cümhuriyyə t
Azərbaycan-Türkiyə .

Birdir bizim hə r halımız—
Sevincimiz - mə lalımız.
Bayraqlarda hilalımız
Azə rbaycan - Türkiyə .

Ana yurdda - yuva qurdum,
Ata yurda könül verdim.
Ana yurdum, ata yurdum
Azə rbaycan - Türkiyə .

Benim  bu şiirden  esinlenip yazdığım şiirim de şudur:

KARDEŞ  ÜLKE  AZERBAYCAN
Aynı milletten olan iki yoldaşız
Aynı amaçlar için mücadele eden iki candaşız
O da büyük , biz de büyük
Kardeş ülkem Azerbaycan, benim ülkem Türkiye’m.

Aynı dili konuşuruz,  sevgi ile bakışırız.
Bizi en iyi anlayan sizsiniz deriz.
Aynı inanca sahip oluruz, Yüce Mevlam’a sığınırız.
Bizim  can dostumuz Azerbaycan, benim can ülkem Türkiyem.

 Her ikimizde Cumhuriyet ile yönetiliriz
Her türlü darbeye karşı koyarız
Halkın egemenliğine sahip çıkarız
İki dost iki ülke Azerbaycan- Türkiye

 Aynı bayrağın  bağımlısıyız
Aynı ruhun , aynı geçmişin evlatlarıyız
Hayallerimiz, dileklerimizi ortak yaşarız
Canım  ülkem Türkiye’m, kardeş ülkem Azerbaycan’ım

Ana yurdum Türkiyem
Ata yurdum Azerbaycanım
Ana yurtta   her yere adını verdiğim
Can dostum Azerbaycan, can ülkem Türkiye’m.



1 yorum:

  1. şiirdeki duygulardan yola çıkarak bir şiir yazınız diyor. ama siz azerbaycan ve turkiyeyi içine katmışsınız bence barış dosluk arkadaşlık vb. şeyler olmalıydı.

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...