Atatürk'ün Eğitim Öğretim İle İlgili Sözleri

Atatürk'ün  Eğitim ve Öğretim İle İlgili Sözleri

Mustafa  Kemal  Atatürk eğitim  ve öğretime  çok  önem vermiş  ve bununla ilgili bir çok faaliyette bulunmuş . Milletlerin kalkınmasının yolu iyi bir eğitim ve öğretim görmekten geçtiğini düşünmüş ve bu yolda ilerlemenin gerektiğini ifade etmiştir . Atatürk Eğitim ve öğretimle ilgili şunları söylemiştir :

* Geleceğin  güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime , eğitim ise öğretmene bağlıdır.
* Öğretmenler her fırsattan yararlanarak halka koşmalı, halk ile beraber olmalı ve halk , öğretmenin çocuğa yalnız alfabe okutan bir varlıktan ibaret olmadığını anlamalıdır.
* Milli Eğitim programımızın  Milli Eğitim siyasetimizin  temel taşı , cahilliğin yok  edilmesidir.
* Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
* Eğitimdir ki ,bir milleti ya özgür,  bağımsız  şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete  terk eder.
* En önemli ve verimli  vazifelerimiz  Milli Eğitim işlerimizdir. Milli Eğitim işlerinde kesinlikle  zafere ulaşmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu ancak bu şekilde olur.
* En büyük savaş cahilliğe karşı yapılan savaştır.
* Milli  Eğitim ışığının memleketin en derin köşelerine kadar ulaşmasına , yayılmasına özellikle dikkat ediyoruz.
* Milleti kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.
* Eğer Cumhurbaşkanı olmasam, Milli Eğitim  Bakanlığı'nı almak isterdim.
* Öğretmenlik ömür boyu sürecek olan  bir öğrenciliktir.
* Toplumun düşmanı cehalet, cehaletin düşmanı öğretmenlerdir.
* İlim ve fen  çalışmalarının merkezi okuldur. Bundan dolayı okul lazımdır. Okul adını hep birlikte saygı ve hürmetle analım.


0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...