Hayvan Sevgisini Anlatan Bir Şiir Bularak Sınıfa Getiriniz.

 

Hayvan Sevgisini Anlatan Bir Şiir Bularak Sınıfa Getiriniz.


“Derdini anlatmaktan aciz olan hayvanlara karşı Allah’tan korkun der.”  alemlere rahmet olarak gönderilen sevgili Peygamber Efendimiz Hz Muhammed. Hayvanlara eziyet etmek, işkence etmek insan olmayanın yapacağı cani harekettir. Hayvanları sevmeli, onlara merhamet etmeliyiz. Çünkü onlar da bizim bu dünyada imtihanımızdır.

Hayvan ile ilgili yazılmış şiirlerden bazı örnekler:

 

1) Rengin

Beyaz kedim,
Siyah kedim,
Sarı kedim,
Adı “Rengin” olsun dedim.

Rengin ablamın adıdır;
O şimdi kızacak bana,
Fakat öğretmenim söyledi ya?
Rengin demek renkli demek,

Bunda ne var gücenecek ?
Lâkin ablam,
Rengin ablam.
Hain ablam.

Sofra başında dün akşam,
Astı bana çehresini.
Belki biraz hakkı vardı,
Çünkü Rengin onun adı,

Fakat ne var gücenecek;
Rengin demek, renkli demek;
Benim kedim de üç renkli,
Hem de benekli.

Beyaz kedim,
Siyah kedim,
Sarı kedim,
Adı “Rengin” olsun dedim.

Tevfik FİKRET

 

 

2) Kedim

Ne güzel bir kedisin,
Mırıl mırıl edersin.
Gözlerin ateş saçar,
Seni gören fareler kaçar.

Kuyruğunu sallarsın,
Delikleri koklarsın.
Sen de olmazsan eğer,
Evlerde hep fare gezer.

Arife HANCI

 

3) Leylek

Akşam oldu, sen de yuvana döndün
Ayrı ayrı doyurdun yavrularını.
Artık rahatsın Hacı Leylek
İstediğin gibi takırdatabilirsin gagalarını!
Hep yollarda mı geçecek ömrün ?
Yazın burada,
Kışın başka yerdesin..
Yuvandan ayrılacağın için mi
Böyle düşüncelisin ?
Nasıl dayanıyor o uzak yola
Zayıf vücudun ,
İnce, uzun bacakların ?
Söyle hangi memlekette geçirecek
O güzelim yazı, yavruların ?
Yalnız biz değiliz seni seven
Bak, ne kadar üzülüyor gidişine
Şu çiçekten çiçeğe konan kelebek.
Baharı erken getir bahçemize
Olmaz mı Hacı Leylek ?

Şükrü Enis REGÜ

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...