Neşet Ertaş Sözleri

 Neşet Ertaş Sözleri


Büyük halk ozanı Neşet Ertaş yazdığı eserler ile gönüllere taht kurmuştur. Babasının yolundan giden büyük ozan insan olmanın nasıl olduğunu duruşu ile kalitesi ile bizlere göstermiştir.


Neşet Ertaş’ın sözleri şunlardır:

“İnsanları birbirinden ayıran mezhepçilere karşıyım, mezheplere değil.”

'Kendi kendisinden utanmayan, yeryüzünde hiç kimseden utanmaz.''

''Hak bildiğim yoldan ayrı gitmedim, koğular getirip gıybet etmedim, gönülleri kırıp can incitmedim, bir garip sazımı çaldım giderim.''



 ''İnsan değer verdiği şeylere gözüyle bakar, yüreğiyle taşır''

''Ağaçtan düşen yaprak nasıl kurumaya mahkumsa, Gönülden düşen insan da unutulmaya mahkumdur.''

''İncinmiş olanın ahı, nereye gitse bulur sahibini'.”

''İnsana lazım olan iki sokum ekmek ve yatacak bir yer fazlası haramdır.”

 “ İnsanın derdi ne kadar büyük olursa gülüşü o kadar sıcak olurmuş, o dert güzelleştirirmiş onun yüreğini. öyle derler, bizim buralarda. o derdin büyüklüğü neye göre ölçülür biçilir bilmem ben fakat birinin gülüşünün sıcaklığını hissettim mi, anlıyorum ki derdi çok. güzelleşmiş derdiyle."

''Ne söyleyim şu dünyanın haline dağlar ayrı ayrı, çöl ayrı ayrı, şu insanlar bölüşmüşler dünyayı Hudut ayrı ayrı yol ayrı ayrı.''



''Namerde muhtaç olmayacak ve ömrünü tamamlayacak şekilde bir ekmek parası lazım. Bunun fazlası, fazladır. İnsan tam ömre göre ölçmeli onu. Bugün son ekmeğini yeyip ölmeli, artan bir şey kalmamalı. Eğer ben öldüğümde bir çuval unum kalmışsa, ben suç işledim demektir…''

''Halden anlamayanı kendi haline bırak, Zaman ona halini anlatır kurban olduğum...''

''Akordu bozuk sazdan , ağzı bozuk kızdan , menfaati için seni silen dosttan hayır gelmez.''

''Halden anlamayanı kendi haline bırak, Zaman ona halini anlatır kurban olduğum...''

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...