Memleketinizden Ayrılıp Başka Ülkede Yaşamak Zorunda Kalsaydınız Neler Hissederdiniz?

 Memleketinizden Ayrılıp Başka Ülkede Yaşamak Zorunda Kalsaydınız Neler Hissederdiniz?


 

Memleketimden ayrılıp başka ülkede yaşamak zorunda kalsaydım ilk olarak içime memleket hasreti düşerdi. Memleket özlemi beni alıp uzaklara götürürdü. Yaşadığım memleketin ağaçlarını, göllerini, dağlarını, ovalarını özlerdim. Memleketimdeyken özgürce koştuğum ormanlarını özlerdim. Başka bir ülkenin diline ve insanlarına alışmam kolay olmazdı. Kültürel yabancılık çekerdim ve kültürel çatışma yaşayabilirdim. 


Yakınlarımın sesini duyar gibi olurdum ve gözlerimden birkaç damla yaş gelirdi. Gittiğim yerin kültürüne alışmada büyük güçlük yaşardım ve kendi memleketimde yaşadığım anılarım aklıma gelirdi. İçimde hep memleket hasreti kalırdı ve memlekete olan özlemim asla geçmezdi. Buralarda çok çalışıp günün birinde memlekete kesin dönüş yapacağım günlerin hayallerini kurardım ve bu günlerin geçici olduğunu düşünür kendime moral vermeye çalışırdım. Oradaki insanlar bana bir garip gelirdi. Herkesin birbiri ile konuşması, gülmesi, eğlenmesi benim memleketime olan ihtiyacımı daha çok ortaya çıkarırdı. Annemin yaptığı enfes yemekleri özlerdim. 


Babamla birlikte geçirdiğim güzel günleri özlerdim. Halamı ve dayımı çok özlerdim ve onların da buraya gelmesini arzu ederdim. Tanımadığım insanların gelenek ve görenekleri tuhafıma gider ve kendi özüme, kendi benliğime sahip çıkardım ve benliğimi yitirmemek için var gücümle var olmaya devam ederdim.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...