Albert Einstein Sözleri

 Albert Einstein Sözleri


Almanya doğumlu olan bilim insanı Yahudi kökenli bir fizikçidir. Matematik ve fizik dalında yaptığı çalışmalar ile  1921 yılında Nobel Fizik Ödülünü kazanmıştır.


Albert Einstein atomu bulan ünlü bilimi insanıdır. Savaşa, şiddete karşı olan bu büyük mucit atomu bilim için bulduğunu söylemiş ama insanların bunu kötü niyetleri için birbirine zarar vermek için kullandığını belirtmiş ve bununla ilgili sözlerini de aşağıda olduğu gibi söylemiştir.

 

“Ben atomu insanlığa hizmet etmek için parçaladım. Onlar bomba yapıp birbirlerini yok ettiler.”

 “Mutlu olmak istiyorsan, bir amaca bağlan; insanlara ya da eşyalara değil.”

 “Başarılı bir adam olmak için çalışmayın, aksine önemli bir adam olmak için çalışın.”

 



Sadece iki şey sınırsızdır, evren ve insanoğlunun ahmaklığı, ilkinden o kadar da emin değilim.

 “Bir insanın zekası verdiği cevaplardan değil, sorduğu sorulardan anlaşılır.

 “Cevapları olan değil soruları olan insanları dinleyin.

 “İfade özgürlüğünü, yasalar tek başına garanti edemez. Herkesin kendi düşüncesini, cezalandırma olmaksızın açıklayabilmesi için toplumda hoşgörü mevcut olmalıdır.”

 “Akıllı ve iyi niyetli insanlara özgü bir ada olması için neler vermezdim; öyle bir yer olsa ben bile vatansever kesilirdim.”

 

“Dehanın 10′da 1′i yetenek 10′da 9′u da çalışmaktır.”

“İnsan aklın sınırlarını zorlamadıkça hiçbir şeye ulaşamaz.”

 “Bilim atom bombasını üretti, fakat asıl kötülük insanların beyinlerinde ve kalplerindedir.”

 “3. Dünya savaşında hangi silahların kullanılacağını bilmiyorum ama 4. Dünya savaşında taş ve sopalar olacağını biliyorum.”

 “Delilik şüphesiz aptallıktan daha iyidir, delilik var olmuş bir zekânın yok oluşudur. Aptallık ise var olmamış bir zekânın var olmamaya devam edişidir…”


 “Merakınızın peşinden gidin: “Benim özel bir yeteneğim yok. Yalnızca tutkulu bir meraklıyım.”

 “Sakın sana kötüsün diyenlere aldırma. Bana da geri zekâlısın diyenler oldu. Ve ben atomu parçalayıp ellerine verdim.”

 “Yüksek ruhlar, her zaman sıradan akılların şiddetli muhalefetleriyle karşılaşırlar.”

 "Bana güvenilen bir sırrı kutsal bir emanet gibi saklarım, ama sırları elimden geldiği kadar bilmemeye çalışırım.”


 “İnsanlığın buluş ruhu, son yüzyılda bize öyle şeyler armağan etti ki; yönetimdeki gelişmeler de teknik gelişmelere ayak uydurabilseydi üzüntüsüz ve mutlu bir yaşama kavuşurduk.”

 “Eğitim, insanın okulda öğrendiği her şeyi unuttuğunda arta kalandır.”

 “Savaş insan toplulukları arasındaki çatışmanın en azgın biçimidir; aynı zamanda en trajik.”

 “Kuantum mekaniği konusunda çok çalışmak gerekir. Ama, içimden bir ses bana bunun her şeyin çözümü olmadığını söylüyor. Bu teoriyle birçok şey açıklanıyor; ama hala O’nun sırrını çözebilmiş değiliz. Ben yine de, O’nun zar atıp kumar oynadığını, hiç mi hiç zannetmiyorum.”



 

 

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...