Vatanseverliğin Sizin İçin Ne Anlama Geldiğini Arkadaşlarınızla Paylaşınız.

 Vatanseverliğin Sizin İçin Ne Anlama Geldiğini  Arkadaşlarınızla Paylaşınız.


Bir kimsenin doğup büyüdüğü yere vatan denir. Bir kimsenin içinde yaşadığı topraklara duyduğu sevgi ve bağlılığa ise vatanseverlik denir. Vatansever olmak, ülkeme, vatan topraklarıma sıkı sıkıya bağlı olmak demektir. Vatanseverlik benim için çok özel ve güzel bir anlam taşıyan duygudur. Vatanseverlik Türk milletinin birliğine, vatanın bölünmez bütünlüğüne bilinçli  bir şekilde inanmaktır.  Vatanını seven, vatanının  ilerlemesi için gece gündüz demeden çalışan, vatanını tehdit eden her türlü iç ve dış tehditlere boyun eğmeyen  kimseler vatanseverdir.


 Vatansever  insanlar vatanının ilerlemesi için ellerinden gelen her türlü fedakarlığı yapan kimselerdir. Ben de vatansever bir öğrenci olarak derslerime çok iyi çalışıyorum. Bayrağımız göklerde dalgalanırken onunla gurur duyuyorum. İstiklal Marşı okunduğu sırada asla ciddiyetsiz hareketlerde bulunmuyorum.  Vatanseverlik bana işini en iyi şekilde ve ciddiyetle yapabilmektir. Sadece lafta değil uygulamada vatanı sevebilmektir. Öğrenciysem çok çalışkan olmalıyım, öğretmense nitelikli öğretmen olmalıdır, doktorsa bir kimse en iyi doktor olmalıdır ve bu gibi örnekleri  çoğaltabiliriz. Vatanseverlik zamanın kıymetini bilmektir,  sorunları akılcı bir çözüm yolu ile çözebilmektir, yardımlaşma ve dayanışma içinde el ele olmaktır, şerefinle, onurunla yaşamaktır ve bu toprakları düşmana yem etmemektir. 



Vatanseverliğin  benim için bir başka anlamı da; ecdadımın kazandığı  savaşların ve askeri kahramanlıkların övülmesi , onlarla gurur duyulması ve bunun genç nesillere anlatılması ve onların da bilinçlenmesini ve vatansever olmasını sağlamaktır. Ben bir vatansever olarak bu toprakları hayatımın sonuna kadar koruyacağım. Ülkem için, ülkemin kalkınması ve gelişmesi için çok çalışacağım. Bağımsızlığımız elden gitmesin diye vatanıma sahip çıkacağım. Mustafa Kemal’in vatanseverlik ile ilgili şu sözü de bana hep yol gösterici olmuştur:

 Vatan sevgisi, ruhları kurtaran en kuvvetli sevgidir.”

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...