Öğrencisine eğitim isteği aşılamayan bir öğretmen soğuk bir
demiri dövüyor gibidir ifadesiyle ilgili kompozisyon
Öğretmen öğrencisinde merak
uyandıran bir öğretim şekli uygulayamıyorsa , öğrencisine eğitim isteği aşılayamıyorsa
verilen eğitim ve öğretimin öğrenci için bir anlamı yoktur . Nasıl ki
soğuk demiri dövmek bir işe yaramazsa ,
öğrenciyi de derse iştahlı hale getirmeyen öğretmenin anlattığı konularında
öğrenci için bir anlam olmaz . Öğretmen
çocuğa eğitim isteği aşılamayıp dersini tek düze anlatmaya devam ederse
o dersi boş duran bir duvara anlatmaktan başka bir şey kazanmaz .
Çünkü öğretmenler öğretmeye istekli
bir öğretim metodu uygulamamakta ve bu yüzden de çocuklar anlatılanlardan hiçbir
şey anlamamaktadır . Öğretmen öğrenciye eğitim isteği aşılarsa o çocuklar çok
başarılı olur , meraklı olur ve öğrenmeye her daim hazır olur . Bunda da en
büyük pay öğretmenlere düşmektedir . Öğretmen öğrencinin yaparak , yaşayarak
öğrenmesini sağlamalı ve çocuk dinlediği dersi yaşamalı ve hayatta da
uygulayabilmelidir . Öğrenci ve öğretmen karşılıklı iş birliği içinde hareket
etmeli ve eğitim yuvası başarılı öğrenciler yetiştirmeli ve başarılı
öğretmenler yetiştirmelidir .
Öğretmen sıkıcı , monoton bir
şekilde sunum yapmamalı , öğrencinin dikkatini çekecek , öğrenciyi derse
güdüleyecek materyaller hazırlamalı ve dersi ilgi çekici ve zevkli bir hale
getirmelidir .
0 yorum:
Yorum Gönder
YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...