Dünya Benim Rızkımdır Halkı Benim Halkımdır Konulu Kompozisyon

Dünya Benim Rızkımdır Halkı Benim Halkımdır Konulu Kompozisyon

Dünya benim rızkımdır, halkı benim halkımdır diyen Yunus Emre bu sözüyle şunu anlatmak istemektedir. Koca dünyada herkese rızık vardır. Onun için bu rızkı paylaşmasını bilmeliyiz. İnsanlar arasında  ayrım yapmamalı insanı insan olduğu için sevmeliyiz.

İnsan sevgisine çok önem veren Yunus Emre insanların ayrıştırıcı değil birleştirici olması gerektiğini söylemek istemiştir. İnsanların zenginliğine ve fakirliğine göre onları değerlendirmemeliyiz. Zengine daha iyi davranıp fakire hor gözle bakmamalıyız.Yani yaratılanı hoş gör, yaradan da ötürü denmek istenmiştir. İnsanları  dini inanışlarına göre gruplara ayırmamalıyız. Sünni, Alevi, Çerkez, Kürt, Hristiyan, Yahudi gibi ayrımlar yapılmamalı insana değer verilmelidir. Evrenselliği vurgulamıştır. Bütün dünyadaki insanları kucaklamalıyız ve sevmeliyiz. İnsan sevgisini  her şeyden önce tutmalıyız.Örneğin Mevlana'nın  '' Ne olursan ol yine gel'' sözünde de insan sevgisinin önemi vurgulanmıştır.


 Buradan çıkarılacak ana fikir de şudur: İnsanlarla dayanışma içinde olmalıyız. İnsana insan olduğu için değer vermeliyiz. Sevgi insan bedeninde yaşayan çocuk gibi bir duygudur, sevdikçe ufukları genişletir. İnsan sevgisi evrensel bir değerdir  bunun için bütün insanları sınıf, cinsiyet, ırk, kültür, dini inanış ayrımı yapmadan insan olduğu için sevmeniz dileğiyle...

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...